onsdag 19 januari 2011

Akap Bata 2009

Det sägs att en bild säger mer än 1000 ord, 
här är bilder från två av de fyra projekten de bedriver.


Många som ska ut och volontärarbeta har nog en bild framför sig av vad de kommer att göra och hur allt kommer att se ut. Vilket absolut inte är något fel, men jag tror samtidigt att det är viktigt att man ska vara förbereda på att allt inte blir som man har tänkt sig. Det är nog då lätt att bli besviken och att man kanske tom känner sig lurad.

Jag har också en bild framför mig men det känns som att den bilden har börjat blekna lite. Som utbildad barnskötare och två år på förskola så ser jag framför mig hur jag använder mig av mina kunskaper och erfarenheter här ifrån Sverige. "Vi leker, skrattar, skapar, experimenterar, lär oss av varandra, sjunger, dansar, gymnastikar, busar och kramas en massa!" Men kanske blir det inte så, kanske blir det inte så alls.






När jag var som mest entusiastisk över vad jag ville göra i Filippinerna visste C knappt någonting om landet eller organisationen men det hon sa var någonting i stil med: "Jag vet inte vad jag kan göra där men det jag vet är att jag kan finnas till och krama alla, alla som behöver en kram."

Det tog mig ett tag att förstå vad det var hon sa för att jag kände att jag hade en brinnande glöd till så mycket. Men idag tycker jag att det är en fin inställning "som man säkert kommer långt på" var det någon som sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar