onsdag 26 januari 2011

Imorgon åker vi...

Nu är det lite mer än 24 timmar kvar tills jag står på Arlanda med A och C...
Jag började packa i måndags för att min mamma ville att jag skulle ta med en massa saker till mina släktingar, annars hade jag nog väntat tills idag men det va tur att jag inte gjorde det.

Jag var på resande fot hela förra året och har därför alla mina kläder säsongsvis utspridda på olika ställen. Jag trodde jag hade mina sommarkläder hemma hos min mamma men där var ”övergångskläderna” från sommaren till hösten. Så då fick jag åka till min kompis, där alla mina sommarkläder var. Uppsorterade, i två stora påsar. En med sommarkläder och en med sommarkläder att skänka bort. Det är mycket som ska tas med, just nu är packningen på 6 kilo övervikt.
Förra året va jag helt förälskad i randiga saker, ett av nyårslöftena är att inte köpa mer randiga kläder för att min förälskelse gjorde att jag frossade i det och för att jag nu blivit mer miljömedveten.

Nu när jag hade rensat hos mig, min mamma och min kompis så fick jag en chock över hur mycket sommar klänningar jag har, klänningar som man typ bara kan ha två månader om året. Det är helt galet! Det är mycket att sortera ut och välja vad jag vill ha med. Det känns ju dumt att lämna en klänning hemma som man bara kan använda två månader om året men jag kan ju inte tänka så när jag har över 20 såna klänningar...(å andra sidan skulle det va så dumt att lämna de där klänningarna hemma och sakna dom och kanske konsumera ännu mer bara för att jag tycker att jag har för få klänningar med mig). Det ska jag ägna förmiddagen åt, att prioritera.

I slutet av februari kommer jag få ett småsyskon på pappas sida, det känns lite jobbigt att jag inte kommer att kunna vara närvarande då. Men det är det enda som känns jobbigt.

Ikväll ska jag ha fest, ett spontant oplanerat avskedskalas med mina vänner. Har inte hunnit träffa alla jag velat så därför har jag försökt samla ihop dem. Det kommer bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar