onsdag 12 januari 2011

Jag lever imperfekt i presens

Jag är på rätt plats i rätt tidpunkt och känner att jag hittat hem, hem i mig själv.
Det som just nu pågår i mitt liv är allt jag någonsin velat göra och drömt om som liten. En lång tid gömdes drömmen under en massa annat för att jag inte visste hur jag skulle ta mig hit. Men nu studerar jag på Älvsby folkhögskola, volontärlinjen.

Jag känner mig nästan lite löjlig men är otroligt tacksam för att allt det här händer mig.
Själv har jag lite svårt att förstå att jag i början av år 2010 var så trött på min livsstil och vardag att jag ville lämna landet men inte kom iväg, så i ett raskt beslut åkte jag upp till en Skidanläggning i Svanstein, (på gränsen till Finland va ju att nästan lämna landet). Jag började arbeta som säsongsarbetare och det va där som jag träffade en arbetskamrats mamma som då precis studerat Svenska kyrkans grundkurs på Älvsby folkhögskola, det var så jag fick veta om volontärlinjen.
Det är här jag trivs som bäst omringad av fantastiskt inspirerande klasskamrater som vill detsamma som mig; upptäcka världen på ett annat sätt än endast genom turistmål, inspireras, få en ökad förståelse, kunna bidra, vill påverka och kämpa för en mer rättvis värld.

Man kan nog säga att jag lever imperfekt i presens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar