söndag 16 januari 2011

Bekväma vardagen

Jag kommer att försöka unna mig, ge tid och frossa i allt jag vet att jag inte kommer kunna att göra eller få tag på i Filippinerna som jag tror att jag kommer att sakna.

Jag kommer att dricka en massa svensk mjölk och Oboy!
Äta yoghurt och fil så ofta jag kan och är sugen på det.
Njuta av alla goda bröd och pålägg... 

Jag ska ta med mig knäckebröd dit! De har bara vitt toast-bröd som de inte ens rostar typ.
Äta alla goda maträtter jag kan med grädde och Créme fraiche.
Pasta!! Det finns typ inget som heter Al dente där.
Lösgodis och ostbågar!
Sushi, laxbitar.
Platta pizzor, de har bara pizza hut vad jag vet.
Jag ska använda ugnen till så mycket matlagning jag kan och laga mycket eget!!!


Japp, äta allt jag tror att jag kommer bli sugen på.
Njuta av mitt lilla rum på skolan, min säng och min möblering.


Njuta av att umgås med människorna i min klass och de som bor i mitt hus!



Jag kommer att dansa i skolans idrottshall så mycket jag kan tills jag åker till Stockholm!
Älskar den stora ytan, de stora speglarna och att det är min musik som spelas genom högtalarna.


Och njuta av varmvatten och bada badkar när jag kommer till Stockholm.
Träffa min lilla syster som håller mig varmast om hjärtat på jorden.
Och alla andra nära och kära i Stockholm... Det blir fyra tajta dagar i Stockholm innan jag åker till Filippinerna men jag se till att hinna med allt utan att stressa ihjäl mig.

Men innan jag åker från Älvsbyn så ska jag göra en snöängel, jag har inte direkt tagit vara på snön eller ens gjort något mer än att gått till affären och Korpen i den här kylan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar