torsdag 13 januari 2011

Hösten

Kick ass! Vad har jag egentligen fått det uttrycket ifrån? Är det någon i klassen som säger så eller är det kanske en av mina lärare som sagt det..? Vet att det finns en film som heter så, dock har jag inte sett den. Jag har hursomhelst fastnat för det uttrycket. Det är inte så att jag har sprungit och sparkat folk i baken hela dagen men idag känner jag att jag har gjort bra ifrån mig, ett möte gick väldigt bra. Kanske har jag fått uttrycket från boxen, jag går på box uppe på korpen. Det är grymt tufft och super kul... ”Kick aass!”

Idag hade jag ett möte med två män från Luleå stift, för att jag har sökt mig till ung i den världsvida kyrkan. Innan mötet bad jag skolprästen att önska mig lycka till då han svarade;”Va bara dig själv.” Tillbaka av mig fick han ett lite gnälligt:”Men det känns så svårt när jag vill det här så mycket!”
Skolprästen har visst missat att jag lider av schizofreni!Förlåt, det är ingenting att skoja om. Men ibland är jag extremt glad och intensiv och andra gånger är jag väldigt lugn och allvarlig. Personligen hade jag ganska svårt att föreställa mig hur jag skulle ha ett möte med två personer där jag skulle ge ett intryck av att jag kunde vara lugn och seriös samt visa min entusiasm över hur mycket jag verkligen skulle vilja resa med dem till hösten.
Det gick nog väldigt bra ändå, det kändes så. Han gav mig en massa beröm för mina tidigare meriter , sa att jag var i rätt ålder och att volontärlinjen var ett riktigt plus. Däremot är det två månader kvar tills de andra sökande kommer att ha sina möten och då vet man inte vad de har för meritlistor. Så ingenting garanterat! Dock ska jag även på ett likadant möte i Sthlm för Stockholms stift eftersom det är där jag egentligen är bosatt och skriven. Jag kan ju se det jag idag varit med om som ett ”uppvärmningsmöte,” det är det nog inte många som har turen att få.

Om inte annat så hoppas jag till hösten på att jag får bli kvar på Älvsby folkhögskola och studera Svenska kyrkans grundkurs. Mitt framtida drömyrke skulle vara att arbeta internationellt som diakon om jag nu skulle klara av de utbildningar som krävs. Och kanske skulle det vara bra ifall jag studerade Svenska kyrkans grundkurs först och sedan reste iväg med kyrkan. Men jag känner ändå att jag skulle vilja ha resan gjord så att jag sedan bara kan fokusera på studier utan några större mellanrum.

Hur det än blir så känns det som att hösten kommer bli bra. Jag gillar att planera framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar