måndag 15 september 2014

Capoeira

Brevid mig har jag Vivi som hon kallas, hon har studerat i London i 5 år, är bra på engelska och arbetar som journalist för organisationen Abefi som även bedriver detta fritidshem. Hon brukar följa med oss runt för att hjälpa till och översätta, Anna var sjuk så idag var vi själva.


Jag fick vara med på capoeira och det var hur kul som helst, jag va helt överlyckligt och gick runt och log mitt största leende under träningen medan alla andra barnen var koncentrerade och fokuserade. Det är så mycket mer än en kampsport då man jular och gör sparkar som jag tidigare trott, jag har aldrig deltagit i capoeria så grundligt tidigare. Tränaren var väldigt tydlig och deltagarna hade väldigt stor respekt för det som utövades och svävade inte ut. Capoeira är så mycket mer än bara rörelserna, vi fick spela instrumenten som man använder, klappa i takt å massa mer. 




I slutet av aktivitet skulle vi ha en typ av brottning då man bara skulle ha händer och fötter i marken och försöka få den andra att förlora fästet, det kändes som att alla barnen ville tävla mot mig för att vinna. Men det gick inte så dåligt, tränaren sa att tyckte jag hade potential för att bli duktig! :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar