fredag 12 september 2014

Flyttar till Annas värdfamilj

Jag vaknade och frukosten var dukad, de hade dukat för en hel familj! Det regnade ute för tredje dagen i rad och det droppade ner vatten från lampfästet.



Jag gick till skolan som bara var ett par få meter ifrån och sedan kom även Anna med sin värdsyster Gisele. Jag, Carlos, Valeria och de åkte till en restaurang. De sa att det var stans bästa buffé. Och den var bra, den hade sushi! Som jag äter väldigt mycket av annars men riset var klibbigt som gröt så det var ingen höjdare.

Valeria berättade att jag skulle bo hos Annas familj, för att Carlos och hon jobbade hela dagarna och att det var bättre att jag bodde hos någon som hade tid.

                                    
                                                          (Valeria och Carlos)


Anna fick sin familj tilldelad i sista minuten, de verkar inte veta någonting om oss eller varför vi är i Brasilien. Det känns lite tråkigt då jag vet att Lori hade planerat en massa som jag såg fram mot. Och det kan säkert fortfarande bli av men det känns lite konstigt att folk blir överraskade av att vi säger tack och hej och att de hurrar fast vi har gått en 7 dagars språkkurs, vilket de andra hade vetat. Mamman i familjen trodde att jag kunde mer portugisiska än Anna men det gör jag inte. Anna förstår jätte mycket och översätter till mig men jag är den som babblar mest.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar