tisdag 16 september 2014

Min rumskompis Anna

Idag skulle vi ordna till det med rum.
De har en väldigt annorlunda planlösning i detta hus, i andra också för den delen. De har inga hallar där man kan hänga av sig ytterkläderna och de går runt med skor inomhus. Planlösningen är avlång men rymlig.
Vår familj bor i ett tvåvåningshus fast använder inte undervåningen. Där hade någon av Giseles mor eller far förälder bott som gått bort för ett år sedan. Nu öppnade dom upp och fixade till det så att jag och Anna kunde bo tillsammans på undervåningen, i ett större sovrum.


Jag vet inte varför men jag tycker alltid synd om folk som måste dras med mig under en längre tid. Jag är nog ganska intensiv av mig, både en morgon och kvällsmänniska som studsar omkring, någon gång efter lunch när det blir en lugn stund så förvandlas jag till en zombie. Men Anna hanterar det väääldigt bra! (Än så länge..)  
Fick grodan samma dag som jag åkte av min handledare i min hemförsamling, den symboliserar hopp. Därför har jag döpt den till Hoppet, vi tre kommer bra överens.. :)


1 kommentar:

  1. Måste säga att jag saknar att dela rum med dig Marie!

    Hoppet är riktigt söt!! :)

    SvaraRadera