onsdag 10 september 2014

Ungdomsgrupp


Vi träffade en ungdomsgrupp i Porto Alegre idag, om man kan kalla det ungdomar, de var tjugo plus.
Vi samtalade om hur man hittar till kyrkan, varför man går till kyrkan, konfirmation och mer. Minskningen av aktivt deltagande under gudstjänst, hur man lockar ungdomar, vad skillnaden på Brazilien och Sverige är. En fråga som Pim verkligen brinner för.




Efter ungefär två timmar sa en av deltagarna: "Lets continue at a bar!" Vi trodde att de drev men det gjorde de inte. De var ett trevligt gäng, dock var vi tillbaka på boendet vid midnatt vilket kändes lite slarvigt då Pim och Erik skulle åka till sina värdfamiljer kl. 06 nästa dag och inte hade packat.

Jag märker att jag är beroende av tiden, jag frågar hela tiden vilken tid saker är och hur lång tid det tar. Så jag vet om jag kan påbörja något eller typ vila. Vi frågade Renata på vägen hem när tåget gick och hon svarade att hon inte visste. "Jag ser bara när lyset ändrar sig från rött till grönt."
Helt oförståeligt enligt mig, försig så är jag ofta i sista minuten så sådant kanske är viktigare för mig att veta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar