söndag 7 september 2014

Språk, krucifix och rån


Redan på flyget från London till Sao Paolo började flygvärdinnorna prata portugisiska med mig, sedan dess har det fortsatt. Jag vet inte om resterande gör det för att de inte kan engelska eller om det är för att de tror att jag är Brasse. Jag hoppas på att lära mig språket jätte snabbt!

Innan resan blev jag sänd i mässa i min hemförsamling Vantör, där fick jag ett krucifix av min handledare Ulrika, vilket jag är jätte glad över då jag lämnat alla andra smycken hemma. Jag känner mig otroligt rädd för att bli rånad, under förberedelsekursen har alla har sagt att om någon försöker råna en så ska man bara släppa allt. 
Tanken på att bli rånad får mig att känna mig förnedrad och kränkt, jag tror det är därför jag är rädd! Jag är rädd för hur arg jag skulle kunna bli om någon försöker råna mig. Men jag kommer såklart att släppa allt om någon försöker att råna mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar