tisdag 15 februari 2011

11 feb, Sista dagen i Pasig

Barnen gjorde sina test och mammorna hade föreslagit att vi skulle gå på Pasigs djurpark så det gjorde vi efteråt.

Djurparken var stor med många djur statyer, jag trodde det var allt till en början. Men det visade sig vara en riktigt djurpark, de hade fjärilshus och andra djur. Krokodiler, apor, grisar, sköldpaddor, fiskar, hästar, ödlor, ormar, vattenbufflar. Dock verkade inte djuren behandlas så bra, en liten apa satt fast i en väldigt kort kedja. Strutsarna såg riktigt läskiga ut, C sa att det syntes på dem att de var stressade. Man kunde se det på att de knappt hade några fjädrar på sin bak. Dessutom försökte de hugga emot oss, om och om vilket de hade lyckats med om det inte hade varit ett staket i deras halshöjd. Det va riktigt varmt, alla mammorna bar på paraplyer.
När jag tänkte mig de fattigaste av de fattigaste så hade jag aldrig kunnat se “paraply mammorna” med deras barn framför mig. Men de är utav de fattigaste som väljer att ta sina barn till skolan, de fattigaste människorna gör nog inte det. Om de fattigaste människorna ens tillhör någon brgy.

Vi tog många minnes bilder, och föräldrarna önskade att vi skulle vara med på barnens examination. Jag vet inte vart vi är schemalagda den dagen men jag skulle väldigt gärna vilja återvända till denna förskola innan vi avslutar vårat projekt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar