torsdag 24 februari 2011

Husdjur

Vi har en hund som tillhör området, det verkar som att alla som bor här tar hand om den tillsammans. Dock inte på ett svenskt sätt, den är alltid utomhus. Skäller varje gång man kommer, tillåter inte oss klappa den, troligtvis för att andra människor behandlat den illa. Vi har ställt ut alla våra rester och vatten ända sen vi kom till hit. Den ligger alltid utanför våran dörr, för någon dag sedan fick jag klappa den. Men sedan när jag försökte en annan dag igen så morrade hon. Men idag hände något ovanligt, jag låg som en galen västerlänning och solade på amfiteatern då den kom fram och stannade till, jag fick
klappade den länge! Sedan rullade hon sig i gräset och kom tillbaka och ville bli klappad ännu mer. Jag kallar henne Vovvi, A henne Froggi Doggi, C henne Fegis, haha stackars hund!


Ett ovälkommet husdjur är en fet råtta som vi hört gå i väggarna, väldigt ofta. Men det började med att jag hittade två mandariner vi fått liggandes på golvet och när jag skulle plocka upp dom va det ett stort hål i den ena. Inga ätbara saker framme bestämde vi oss då för.
För någon dag sedan såg jag den stå på diskbänken, jag gav ifrån mig ett väldans skrik. Wuääääh! Råttan försvann, sedan när jag och A hade övernattat hos T Lyne hade C hittat vår handtvål förflyttad från sin fat 60 centimer med ett par rått tänder i tvålen, så äckligt! Så nu kan vi inte heller ha handtvålen liggandes.

Andra djur vi har är ödlor, de stor oss inte så mycket, i Filippinerna symboliserar de tur och rikedom? Jag vill gärna vinna på lotto.

1 kommentar:

  1. Har du sett den där stackaren efter det där " Wuääääääääääääh"en? Jag tror inte att ni skulle se den där råttan igen! Time to apply for an extermination job!
    Det var roligt! Vardagligt!

    SvaraRadera