onsdag 2 februari 2011

27 jan, flyget

Packa upp, packa ner, tömma lite, packa upp, vika om, packa ner, fylla på lite. Så många gånger som jag gjorde det om och om kan man tro att det är min hobby! Fylla min ena Mp3 med vild party musik och min ipod med lugn. Sedan var det dags att bege sig till Arlanda, först kom A och strax efter kom C.
Då packade vi upp och ner lite mer.


Jag va jätte nervös, stressad! Förstod inte varför, jag har ju rest till Filippinerna tidigare och dessutom ensam. Kanske vare det som var grejen, jag hade nu någon att ta ut min nervositet på och därför var jag helt tankespridd. C mamma jobbar på Arlanda och tack vare det fick vi en väldigt bra växlingskurs. Pesos har verkligen sjunkit eller så är det kronan som stigit!

Första flyget gick väldigt smidigt… Plötsligt va vi i Beijing där vi skulle vänta i 10 timmar… Att bara resa dit fick mig att känna att vi gjort värsta grejen fastän vi inte ens var framme. Trevlig flygplats men facebook var spärrat där och det var typ så vi hade tänkt att bedriva tiden. Vi åt en mangodessert så god att A fick ur sig :oj oj ooj! Haha!



Sedan va det nästa flyg, flyget mot Manila väldigt många ljusa människor på, engelska talande… Vi sov och missade vår middag så när vi kom fram till Manila airport va vi hungriga. Jag har en tendens att blanda ihop AM och PM så jag trodde att vi skulle komma fram mitt på dagen fast det var 01:30 på natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar