torsdag 24 februari 2011

Myrmördaren!

21 feb

Jag ligger uppe på loftet och har tänkt att sova ett bra tag till när jag hör C skrika någonting från nedre våningen. Ibland önskar jag att man kunde stänga in sig någonstans här mer än på toaletten så irriterad som jag går runt och är hela tiden. Det var riktigt kallt inatt och jag hade verkligen velat sova den där halvtimmen. Anledning till att hon skrek var att det var myror i flingpaket som vi köpt igår och det gjorde mig bara ännu mer irriterad.

Jag skulle kunna beskriva mitt humör som en hög pannkakstårta, irritation på irritation på irritation. Jag har även mina bra stunder men det är som att när jag väl blir irriterad så kommer det gamla tillbaka. Kanske är det dock samma sak som irriterar mig om och om igen. Jag har blivit städgalen och skrubbar och torkar hela tiden ändå är myrorna överallt! På diskbänken, vid handfatet, i badrummet och de klättrar på mina fötter när jag diskar. Jag har börjat prata och svära åt dom så trött på myror är jag! En bekännelse, Det är jag som är myrmördaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar