tisdag 22 mars 2011

15 Tisdag

Sommartiden i Filippinerna är nu här och det har börjat bli riktigt varmt. Jag blir väldigt trött av att gå i solen och har känt mig som en Zombie på kvällarna de två senaste dagarna. Idag var vi tillbaks i Navotas igen, vi satte igång med lekarna rätt så snabbt.

Vid vårat favorit evakueringscenter finns det en scen och mark nedanför, där brukar det också vara skugga så där var vi nästan hela dagen.

Amanda och Cecilia hade med sig golvkritor och ritade en massa. Jag lekte en massa klapp rams lekar som barnen lärt mig och sedan lärde jag dem en klapp rams lek. Den är svensk vad jag vet men den är inte på svenska, ska nog lära de en sång på svenska mer än huvud axlar knä och tå innan vi lämnar detta ställe. Men jag lärde dem en klappramsa som går.





Så makaroni, tion torska marorska marorska marorska, tion tion “puss puss puss” (ändrat till kiss) tion tion kiss kiss kiss, one two three. Blev väldigt poppis, den bara ploppade upp i mitt huvud, tror inte jag lekt den sedan klass 3...

Sedan skrev jag upp ramsor som de lärt mig, känner typ att jag måste åka hem och öva hehe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar