torsdag 3 mars 2011

Ute

Förra lördagen var vi ute klubbade. Då träffade vi en kompis till mig som hette Åsa. Hon är från Sverige men bor nu i Filippinerna och är gift. Hon studerade på en folkhögskola i Sverige för 4? År sedan som handlade om att se vad röda korset gjorde utomlands om jag förstått det rätt. Det var iaf så hon hamnade i Filippinerna och det var så jag fick kontakt med henne. Jag ville volontärarbeta i Filippinerna. (och förverkligar just nu min dröm kommer jag på när jag sitter här och skriver!!!).
Idag jobbar hon som modell och mycket annat, det går väldigt bra för henne.



När vi var ute i lördags träffade vi en kille som kallades Deo. Han är med i en känd dansgrupp som heter Filippino All Stars. Den gruppen har vunnit mot världens länder 2 gånger tidigare. Det var väldigt intressant att höra hans historia, hur folk alltid sagt till honom att han var en pojke från provinsen och att det var där han alltid skulle bli kvar.
Vi träffade även en Filippin Svenska från Småland, som hette Isabella. Hon hade gått utbildning tillsammans med Åsa på den tiden och var nu tillbaka i landet för att lära sig språket. Hon följde med oss hem idag och vi hade en gemensam måltid.

Det jag kan säga om Manilas nattliv är att det händer någonting här hela tiden, det är varken som i Älvsbyn eller Stockholm. Här är det event varje kväll och klubbarna är öppna till halv 5 på vardagar. Jag älskar att dansa/ parta. (för om människor endast samlas när det är begravning och party så älskar jag party!) Tidigare i veckan hade Deo sagt att vi skulle hitta på någonting och försökt få ut oss men vi har ju tidiga morgonar att passa så det har inte funkat. Men ikväll tänkte vi, hur många gånger kan man egentligen säga nej utan att folk börjar tröttna på en? Så vi 3 gick ut och träffade honom på en stor klubb i närheten av flygplatsen som hette Republic och dansa av oss i en timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar