torsdag 31 mars 2011

26 Mars Lördag

Igår hade jag oturen att ta fel påse med L så jag fick hem hans kläder och han mina. Och hela helgen skulle han vara bortrest så jag fick inte njuta av mina nya kläder plus att våra andra va på tvätteriet. Det var alltså bara för mig att shoppa mera. Jag har ändå tagit det väldigt lugnt med shoppingen under den här resan. Jag shoppar medvetet från och med nu!

Jag och A mötte upp Ryan på en mall som heter Mega mall. Där sprang jag runt och prövade kläder som en galning, klockan började plötsligt närma sig 9 och vi trodde att den skulle stänga då, inte 10... Men jag hittade lite grejer ändå, allt var nästan randigt dock. Mitt nyårslöfte var att inte handla mer randigt eller lila för att jag har alldeles för många sådana plagg men nu när jag kände mig stressad gick jag på säkra kort. Jag får sluta handla randigt när jag fyller 24, då har ag säkert fått nog av randigt. Börjar komma in i någon ålderskris. Det är mycket som förväntas av en 24 åring (enligt mig själv). Jag trodde liksom att jag skulle ha en universitets utbildning vid det här laget och att jag skulle vara redo att skaffa barn. Men ack så fel!

Vi åkte hem till Ryans lägenhet som ligger i en subdivision? Han bor på 29 våningen i en skyskrapa och att titta ner där ifrån gjorde typ att jag fick svindel. Detta var första gången jag satt ner i en mjuk kuddsoffa och kollade på tv sedan vi kom hit till Filippinerna, inte för A för hon va på hotell när hennes familj var här och hälsade på. Det njöt vi av iaf, en mjuk soffa med tv framför.

Sedan insåg jag att golvet hemma hos Ryan var hårt av sten plattor, inte mjukt med knakiga träplankor som hemma hos oss. Vilket gjorde att jag började hoppdansa fram och tillbaka i hans avlånga lägenhet, fram och tillbaka. Jag och A hittade på en dans som vi skulle utföra under kvällen och Ryan fick va med i ett hörn på den hehe!

Sedan gick vi ut till ett ställe som heter 7th high, Kuby kom senare dit med ett par kompisar. Jag hade väldigt kul den kvällen, dansade, dansade och dansade. På Sceen! Måste ju säga det eftersom det bara är tjejer som får göra det och Ryan på varje ställe är ledsen över att killar inte får göra det. Så man kan säga att jag dansade för två, så mycket stod jag där uppe…

Sedan började folk gå och klubben blev ganska tom, då kom jag och Ryan på att vi skulle göra våran hoppdans igenom hela dansgolvet, första gången gick bra men andra omgången var det något blött på golvet när jag skulle landa i ett hopp så jag gjorde att oväntat nytt breakdance steg (halkade) med det hade kunnat vara breakdance för jag kom upp på fötter så snabbt att nästan ingen fattade att jag ramla. Trodde att jag skulle ha jävligt ont dagen efter men jag mår lika bra som alltid, bortsett från att det är en buckla på min knäskål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar