torsdag 3 mars 2011

Cavite

Vi gick upp rätt så tidigt idag för vi hade bestämt att åka till mina släktingar i Cavite igen. C var pigg för hon inte var med oss ute igår och A var riktigt trött men vi övertalade henne att följa med.

När vi kom fram i Cavite Dasmarinias var vi närmare SM än släktingarna så vi bestämde oss för att äta där. Men sedan fastnade vi och gick och kollade på kläder och andra grejer till halv 9 istället, det var inte riktigt så som jag hade planerat min dag.
Sist vi var där kändes det som att vi bara hade sovit en massa, (vi sover väldigt bra där i ett mörk rum utan några skällande hundar eller galande tuppar. Dock en sjungande mormor och lite barn prat) Så jag hade velat komma dit tidigare. Men vi kom fram iaf, de yngsta barnen sov redan…
Min mormor ville välsigna oss alla genom att lägga sin handrygg i våra pannor. Det jag nog har glömt att beskriva är att när man gör det så håller man sin egen hand i den andras hand som lägger sin handrygg mot ens panna. Som ett halvt handskak, C trodde att mormor ville skaka hand och tog sedan bort sin hand men mormor tog hennes hand 2 gånger om, tills hon fick välsigna henne.
Sedan skojade jag om att A var min lilla syster Linnea (som är 7 år) och sedan gick min mormor och kallade henne för Linnea hela kvällen. Haha! Jag trodde inte att hon skulle haka upp sig på det men hon gick hela tiden och frågade vart Linnea var. Nu vet jag att jag inte kan skoja om sådana saker!

Jag och A avslutade kvällen med gitarr och sång ute tillsammans med grannarna. Jag tycker om dem, de är roliga, väldigt nyfikna på hur allt är i Sverige och brukar sitta och försvara Filippinerna när jag har något att gnälla över. Men jag har blivit på mycket bättre humör i allmänhet och har börjat ta landet för vad det är och inte hur jag vill att det ska vara. Jag antar att det tar tid att vänja sig och kanske ställa om för mig.

1 kommentar:

  1. I like the way you see things samt hur du bedömer dem! Mature!
    MVH
    ...

    SvaraRadera