torsdag 31 mars 2011

Navotas 25 Mars Fredag

A och C skulle förlänga sina visum så jag var väldigt glad över att Lorenzo mötte upp mig och åkte med denna dag också. Idag skulle det fortsätta lekas men vi bestämde att vi skulle vara på Wawa istället för att barnen igår tyckte att solen var alldeles för varm under den öppna himlen.

När vi föreslog till barnen att vi skulle gå dit sa de att de inte fick det för sina föräldrar. För att i Malabon som ligger i närheten har ett barn blivit kidnappat och fått ögon och tarmar utskurna. Väldigt luddigt med alla barns berättelser, jag tycker det är hemskt att barn måste veta och kan prata om sådana saker. Men föräldrar döljer eller censurerar ingenting för sina barn här. Det hade satts upp en bild på ett hus och på bilden såg man insidan på en mage. Där hade någon lagt in 20tusen pesos och antingen så sa barnen att det var så mycket ett barn va värt eller så var det att den som tar kidnappar ett barn får 20tusen pesos.

Men de flesta barnen gick med oss och lekte där ändå. Vi började dansa och hade en uppvärmning, sedan försökte L dela upp barnen i två olika grupper. En grupp till mig som jag skulle leda och en till honom. Vi försökte blanda dem killar och tjejer i båda grupperna men det slutade med att alla killar var med honom och alla tjejer med mig.

Tjejerna här är jätte viga och duktiga på att röra på sina höfter men jag hade faktiskt lite svårt att lära dem en koreografi. Deras kroppar ville inte röra sig som min och när jag sa att de skule hitta på några steg var det också ganska svårt.

Sedan kom A och C, egentligen kom de för att C ville rengöra infekterade sår på ett par olika barn. Men nu blev det istället som att vi hade övat på uppträdanden som vi skulle visa för dom. Ls grupp var riktigt tuff, han hade lärt dom lite breakdans steg och de alla gjorde hjulningar på min hand. Min grupp hade väldigt svårt att göra dansen om jag inte dansade med.

Sedan var vi på bio och såg Sucker punch? Jag tror inte riktigt vi fattade den. Och efter det shoppade vi en massa.

Ryan kom hem till oss, och jag, han och A gick ut och dansade på Palladium. Dit darcy, Åsa och Maria senare också kom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar