torsdag 31 mars 2011

Torsdag 24 Mars

Amanda var sjuk idag, jag och C mötte upp L som hade med sig en liten överraskning till barnen.
Vi gick till evakueringscentret med scen. L hade en liten högtalare med sig som gav ifrån sig ett bra ljud kul! Vi dansade en massa olika dansstilar idag, det gick lättare för mig att vara med på det än den elektriska vågen genom armarna!

Jag tycker att det är bra att L är med oss, han behövs där. Små killarna behöver en kille som de kan se upp till, någon som ger dem tid. Och L är väldigt poppis bland pojkarna. När jag gick på gatan träffade jag på ett par små flickor som hade sminkat sig för att han var där, det tyckte jag var kul.
Vi hade också musiktävlingar med hans lilla högtalare, satte på kända låtar som var omgjorda till akustiska, väldigt roligt. Så kul man kan ha med lite musik!
Efter det åt vi tre pizza på Yellow cab mitt favorit ställe!

Det är som att L efter våra besök i Navotas alltid vill sitta på jeepneyn och reflektera med mig över vad han har sett och upplevt under dagen, det är absolut inget fel med det, det är bara det att jag talar inte den flytande engelskan han gör, så ibland händer det att jag bara nickar. Jag vet att jag borde ta tillfället i akt att fråga honom vad allt han säger egentligen betyder och lära mig den där avancerade Engelskan. Men efter en dag i Navotas med en massa barn som gått och hållit en i händer, armar och när det inte räckt till kläder så orkar jag faktiskt inte. Då reflekterar jag hellre bara tyst för mig själv eller snappar upp det jag orkar av det jag förstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar