torsdag 3 mars 2011

A med familj

Idag kom A med sin familj och lämnade en massa ritblock och kritor. Det var nog väldigt kul för de att komma och se vart det var vi höll hus om dagarna. Jag blev så berörd att jag blev tårögd av alla grejer de hade med sig.
Nästa lektion ägnade vi oss åt att rita med materialet vi hade fått och barnen tyckte ritböckerna hade jätte fina omslag.

Efter att jag och C slutat åkte vi hem och mötte upp A och hennes familj, de satt vid amfiteatern och väntade på oss. De kollade på vårat hus som jag idag såg med andra ögon när vi visade upp det för dem. Det är faktiskt väldigt fint där vi bor. Även om jag ibland önska att när jag väl öppna denna dörr så skulle det vara en bullrig gata med en massa lekande barn precis som där vi är och volontärarbetar. Det finns nog både för och nackdelar med att bo på själva projektet och en bit ifrån. Själv är jag väldigt trött på att åka en massa jeepney, trafiken här är inte speciellt trevligt. Det gasas och bromsas titt som tätt, väldigt ryckigt.

Sedan gick vi och hälsade på Arlene, alla blev bjudna på Shakeys. Det var väldigt trevligt, vårat närmaste favorit matställe här. På detta ställe har de dricksen till personalen inkluderad i notan men As mamma bestämde sig för att ge mer ändå, ca. 50 kr. Det blev en uppståndelse över det hela, som att personalen inte förstod att det va extra dricks till en början. Men sånt förstår jag nu, det är en heldags lön för vissa människor här och då menar jag inte en dag på 8 timmar utan kanske 13. Så självklart blev det en uppståndelse!

Sedan spelade vi en massa på maskiner i en spelhall precis brevis, dansspel, basketspel och andra spel. Vi lyckade få ihop 100 lappar som man skulle samla för att få priser. Det krävdes 80 för att få en liten pockemon gubbe men jag, C, A och hennes syster fick en varsin ändå. Woho!

1 kommentar:

  1. Tack för din läsning! Det var jättetrevligt att få hälsa på er och få bjuda er på mat!
    Ha en härlig tid nu och njut av tiden som är kvar!
    Kram A´s mamma!!

    SvaraRadera