söndag 20 mars 2011

Cavite

Mormor hade fått för sig att vi hade flugit tillbaka till Sverige och eftersom vi bara varit i Batangas var det ännu konstigare att vi varit borta i flera dagar. Men hon var glad att se oss alla i alla fall, speciellt sitt barnbarn Linnea. Nej, jag skoja bara. Hon vet att A inte är Linnea nu…

Min yngsta kusin Angel gick runt och var super glad över att hennes pappa faktiskt kände igen henne! Och sprang runt och sa det till alla… Hon och A har fått en väldigt fin kontakt och Angel har lärt oss en klasslek som går donkin dounat chingalinga ling… hehe.

Igår började vi prata om att köpa en mark någonstans i detta bostadsområde för att vi har det så trevligt här. Och det visade sig att det fanns ett hus till Salu, vi gick in och tittade i det och tankarna spann iväg…
Väldigt fint och färdigt hus men ändå inte så jag velat ha det om jag fått designa det från grunden. Hela vägen tillbaka till Quezon city funderade jag på det…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar