torsdag 3 mars 2011

Sportlov

I Sverige är det nu sportlov för de som studerar. Jag, A och C har bestämt oss för att ta en lite längre helg, åka till Batangas djungel i närheten av ett hav. För att sporta lite på en tom strand? Eller bara ligga och sola… Lyx!
Det är min morbrors fru som har släktingar där och de bor i trähus, väldigt fattigt. Men så länge det är fint väder på dagen kommer vi nog klara oss i två nätter där. Håller tummarna för att det inte ska bli regn.

Idag är jag hemma för att göra lite skoluppgifter, vi är väldigt slut när vi kommer hem vid 5 var dag. Solen går typ ner vid 8 och då känns det som att hela kvällen är slut precis när man har ätit middag.

Nu är det mindre än en månad kvar tills vårat projekt tar slut och mindre än en och en halvmånad kvar tills vi lämnar landet. Det känns skit jobbigt, för den här månaden som varit har bara flugit iväg!

Jag känner mig absolut inte färdig i det här landet och det är jag inte heller men jag måste nog börja försöka ställa in mig på att känna mig färdig för denna gång. Även om jag en dag kommer tillbaka. Jag är väldigt mycket för att planera men har bestämt mig för att studera framöver så jag måste verkligen se till att känna mig färdig här för att verkligen kunna fokusera på studier framöver.

2 kommentarer:

  1. Menar du att ni ska tillbaka till Sverige? Var det bara två månader?
    MVH
    ...

    SvaraRadera
  2. Tanken är också att det kan vara som en försmak till något som du kan ägna dig åt resten av ditt liv, volontärt arbete i någon form. Är övertygad om att du kommera att åka tillbaka enl dina tankar om att öppna ett barnhem!
    Kram / Matilda W

    SvaraRadera