torsdag 3 mars 2011

Söndag

Idag sov vi såklart en massa, C hade vaknat tidigare igen och åkt till marknaden med mina två små kusiner och min mormor. Hon hade handlat frukost och kyckling som sedan friterades och vi åt. Mums! Vi bestämde med släkten att vi skulle åka tillsammans till Batangas nästa helg i närheten av havet. Jag behöver bada, vem behöver inte det i denna värme?

På vägen hem stannade vi i Cubao och kollade på filmen From Prada to Nada. Den var rolig, jag har inte varit såhär mycket på bio sedan jag var 18 år? Men det är väldigt kul att gå på bio här när man inte har någon tv i sitt hus!

Jag har funderat på att gå till kyrkan som är jätte nära vårat boende här vid St Lukes, det är även den kyrkan som har ett samarbete med Svenska kyrkan. Men det verkar alltid vara aktiviteter igång där, dessutom är den inte öppen som andra kyrkor här. Denna har dörrar. Jag är rädd att jag har fel kläder på mig och tvekar hela tiden pga alla kortarmade tröjor och kortbyxor jag har på mig varje gång jag passerar. Men jag ska gå dit, jag känner att jag behöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar